SEO קידום אתרים -7 דרכים לכתיבת מאמר

אוקטובר 16, 2018 by in category blog-heb with 0 and 0
Home > blog-heb > SEO קידום אתרים -7 דרכים לכתיבת מאמר

SEO קידום אתרים אורגני – המדריך המלא לקידום אתרים דרך כתיבת מאמר ב- 7 שלבים.

 

seo = search engine optimization  הכוונה בעצם זה קידום אורגני בגוגל. קידום אורגני בגוגל מתכוון לדרך שבה האתר שלי מתקדם בעמודי החיפוש של גוגל על ידי שדרוג האתר שלי לפי הסטנדרטים של גוגל ללא תשלום.

במאמר זה אני אעבור על כמה מהדרכים שלי עזרו לקדם את האתר שלי דרך כתיבת מאמרים.

בהתחלה – נעבור מהשלב הראשון של חיבור האתר שלי לכלים של גוגל בכדי שגוגל יוכל לחפש אותי ובכדי שנוכל לראות את כל הנתונים והדוחות הקשורים לתנועת האתר שלי, כגון חיבור לגוגל אנליטיקס ו-search console.

 משם נעבור על מחקר מילות מפתח. מילת מפתח מתכוונת למשפט או מילה אשר אני רוצה שהאתר שלי יופיע בה כאשר מישהו מחפש את זה במנוע החיפוש של גוגל.

דרך לימוד מחקר מילות מפתח נוכל להגיע לתוצאה מדויקת וממוקדת בשבילי.

 נלמד להכיר את המתחרים לדעת איך ניתן ללמוד מההצלחות שלהם ומהטעויות שלהם ובכך לשפר את הדרכים שלי לבנייה וכתיבה טובה יותר.

אחרי מעבר על מילות המפתח נלמד איך לקחת את המילה ולכתוב מאמר ממוקד המכיל בתוכו את מילת המפתח.

בהמשך לכתיבת המאמר נעבור על meta description ו- meta title הוספת תגיות לתמונות ושיפור האתר און סייט.

נלמד איך לשפר את האתר עצמו כגון שיפור מהירות הוספת robot.txt.

נראה איך ניתן לעקוב אחרי כל פעילויות האתר כניסת משתמשים וכמות ובכך לדעת איך ואם בעצם עשינו עבודה טובה והאתר מתקדם יפה. אחרי המעקב ניתן ללמוד מהטעויות ולבצע שינויים בכדי לשפר את אחד מהשלבים, אחרי שנבין איזה שלב לא עובד בצורה הנכונה נתקן אותו.

 

שלב ראשון – seo קידום אורגני היכרות ראשונית

 

seo – search engine optimization בתרגום חופשי לעברית זה אומר אופטימיזציה למנועי החיפוש
הכוונה היא לשיפור האתר והתוכן שלו בכדי שיתאים בצורה הטובה והנכונה ביותר למנועי החיפוש.
גוגל הוא מנוע החיפוש הראשי והשולט כיום ובכך רובנו עובר דרכו ומשתמשים בכלים שהוא מציע על בסיס יומי קבוע.

ישנם שתי דרכים מקובלות לקידום בגוגל האחת היא קידום ממומן כאשר נשלם כסף בכדי להיות מקודמים לעמוד הראשון(תלוי בתקציב) וזהו סוג הקידום "המסלול המהיר", כאשר בתוך כמה דק ניתן להגיע למקום הראשון בגוגל כמובן שהמחיר יהיה בהתאם ומהווה את החלק המשמעותי ביותר לקידום זה. זהו סוג הקידום שלא נגע במאמר זה וניתן לקרוא על זה במאמר נוסף באתר.

הקידום אשר נדבר אליו הוא קידום אורגני. קידום אורגני בעצם מדבר על הדרך "הטבעית" כביכול לקידום האתר שלי, הכוונה בעצם היא קידום לאורך זמן ממושך תוך כדי שיפור האתר והתוכן שלו על בסיס קבוע ומתמשך.

seo קידום אורגני זה בעצם סוג קידום "המסלול הארוך" ובדרך כלל ייקח לי הרבה זמן כדי להתקדם לאחד מהדפים הראשונים ובכלל למקום הראשון ואם בכלל אצליח להגיע לשם.

seo נקבע על מספר דברים, הראשון זה האם התוכן שישנו באתר או המאמר המפורסם אצלי יוצר עניין אצל קהל הלקוחות שמחפשים דרך גוגל, כאשר מישהו מחפש בגוגל דבר מסוים – ניקח לדוגמה את מילת המפתח "האוטו המשפחתי הטוב ביותר 2018" הדבר הראשון שיופיע לי בגוגל (אחרי קידום ממומן) הוא האתר אשר כתב את המאמר הרלוונטי ביותר והמפורט ביותר לגביי נושא זה ובכך גרם לעצמו להיות במקום ראשון.

ככל שהמאמר שאני אכתוב יהיה רלוונטי למילת החיפוש אשר אנשים חיפשו גוגל יראה את זה ובכך ישבץ אותי בחיפוש בהתאם.

 

 

שלב שני – מחקר מילות מפתח

 

לפי שאני מתחיל לכתוב מאמר ארצה להבין לאיזה קהל יעד אני מעוניין לפנות בשביל למקד את המאמר שלי ולעלות בדירוג בגוגל בצורה הטובה ביותר. ישנן מילות מפתח פופולריות יותר וכאלה פחות, הפופולריות יותר הן בעלות תחרות גבוהה מאוד ובמידה ונרצה להתברג בין המקומות הראשונים על מילה כזאת זאת תהיה משימה קשה וארוכה ואחרי כל העבודה הזאת גם לא בטוח שנצליח.

המטרה שלנו היא להתמקד במילות המפתח הפחות פופולריות, אבל שעדיין רלוונטיות לנושא אשר אנחנו רוצים לכתוב אליו. כאשר אני מחליט לחפש מילת מפתח למאמר שלי, אני דבר ראשון נכנס לגוגל ומקליד את מילת המפתח שאני חושב שהיא הכי בשבילי, נניח שאני רוצה לכתוב מאמר על "האוטו המשפחתי הטוב ביותר 2018" בכדי להגיע למילת המפתח הזאת אני צריך להקליד בגוגל בהתחלה "האוטו ______" בכך שאני מתחיל בשתי המילים הראשונות ומוסיף קו תחתון בהמשך המשלים האוטומטי של גוגל משלים לי את השאר ומוצא לי את המילים הכי פופולריות של של חיפוש זה, גוגל עושה לנו כבר את עבודת התחקיר חבל לא להשתמש בזה לצרכים שלנו.

 

SEO קידום אתרים בחירת מילת חיפוש

 

אחרי שהבנו שניתן להשתמש בגוגל לטובתנו אני בדרך כלל ממשיך לבדיקה לפי האלף-בית כגון ההקלדת מילת המפתח "אוטו א", "אוטו ב" וכן הלאה ברגע שאני מקליד את האות א' גוגל כבר משלים לי את שאר המילים הרלוונטיות אשר מתחילות באות א' ונותן לי את כל האפשרויות הפופולריות ביותר ומשם ניתן לבחור נושא המתאים ביותר לנו אחרי מעביר אחד אחד לפי סדר האלפבית.

 

SEO קידום אתרים חיפוש מתמשך

 

לא צריך להגביל את עצמנו כמובן למילה אחת ("אוטו__") אפשר לתת לגוגל להשלים לנו את החיפוש לפי משפט שלם ("האוטו המשפחתי הטוב ביותר _____"). אחרי מעבר על חיפוש כל האלפבית אני מכין רשימה של בין 10-20 מילות מפתח שאני חושב שהכי מתאימות לי ומשם ממשיך לשלב השלישי בתהליך.

 

שלב שלישי – הכרת המתחרים החסרונות והיתרונות

 

יש לי את הרשימה המוכנה של מילות המפתח שלי שאותה צמצמתי ל 10-20 מילות מפתח שהן הכי רלוונטיות בשבילי, השלב הבא הוא הקלדת מילות המפתח במנועי החיפוש ומעבר על רשימת התוצאות שגוגל פותח לי. אני מזין בחיפוש את מילת המפתח ולוחץ חיפוש, בדרך כלל אני נכנס לכל התוצאות אשר נמצאות בעמוד הראשון (לא ממומן).

כאשר נפתח לי עמוד התוצאות ניתן לראות את התיאור והכותרת כפי שהם מוצגים בגוגל ועד כמה משתמשים במילת המפתח שהקלדתי בחיפוש, כאשר חיפשתי לדוגמא "האוטו המשפחתי הטוב ביותר 2018" ולכל אחד מהכותרות(title) מופיעה בדיוק המילה שחיפשתי זה אומר שהתחרות גדולה ויהיה קשה יותר להתברג במילה מפתח הספציפית הזאת.

במידה ומילת המפתח שחיפשתי אינה מופיעה הרבה בכותרות של התוצאות בעמוד הראשון וכאשר רוב התוצאות לא רלוונטיות בכלל למילת המפתח שחיפשתי אני יודע שאני יכול להתברג טוב מאוד ואולי אף גם בעמוד הראשון במילת המפתח הזאת, ובכך אני מצמצם את הרשימה עוד יותר.

השלב הבא זה כניסה לתוצאות הראשונות בעמוד וכניסה למאמר שהמתחרים שלי רשמו בנושא הזה. דבר ראשון שאני בודק כאשר אני נכנס למאמר כלשהו זה כמות המילים שהמקום הראשון והשני השתמשו למרות שאיכות התוכן זה הכי הדבר החשוב ביותר גם כמות התוכן חשובה ונכללת כחלק מהמשוואה. כאשר אני אכתוב את המאמר שלי אני אנסה לכתוב יותר מילים מאשר המאמרים של המתחרים שלי.

נניח והמתחרה שלי רשם מאמר של 1000 מילים אני אנסה לרשום מאמר של 1500 מילים.

דבר שני שאני צריך לראות זה עד כמה רלוונטי וכתוב טוב המאמר של המתחרים, נניח שלמתחרים שלי -יש מאמר שמדבר לדוגמה על "5 הדרכים הטובות ל…" אני אנסה לרשום מאמר "10 הדרכים הטובות ל…" אני אשתדל שהוא יהיה ענייני ויספק לקוראים שלי את מרב המידע שאני אוכל לתת לגביי הנושא הנבחר, ככל שהמאמר שלי יהיה יסודי ומעניין דבר זה יגדיל את כמות הזמן אשר הקוראים שלי ישארו באתר ובכך ישפר את איכות המאמר בפני מנוע החיפוש של גוגל.

 

 

SEO קידום אתרים הכרת המתחרים

 

שלב רביעי – כתיבת המאמר והתאמתו לקידום SEO

 

לכל מאמר יש חוקים וכללים כמו בכל דבר אחר, גוגל פועל ומקדם את האתר שלי לפי חוקים אלה(כמובן שאני לא יודע את כל החוקים אבל אני אכתוב על הדברים שעבדו בשבילי וגרמו לי להתקדם בדירוג ה-seo האורגני של המאמרים שלי).

השלב ההתחלתי בכתיבת המאמר הוא הכנה נכונה אני מתחיל בכתיבת כותרת ותתי כותרות אשר ילווי אותי ויעזרו לכתוב את המאמר בצורה נוחה יותר, לפני שאני מתחיל לכתוב את המאמר אני מחליט מה יהיו נושאי המאמר (תתי הכותרות) מין ראשי פרקים שידריכו אותי בצורה טובה יותר לכתיבה.

אני מתחיל בכתיבת הכותרת הראשית (שם המאמר) אחר כך אני כותב את תתי הכותרות תוך כדי חשיבה איך אני יכול לשלב את מילת המפתח שלי כמה שיותר פעמים בלי לפגוע בתוכן (חשוב לא להגזים עם כמות מילות המפתח הדבר החושב הוא עד כמה הכותרת תספק מידע רלוונטי על הנושא שאני כותב אליו).

אחרי כתיבת הכותרות אני מתחיל לכתוב את החלק העליון במאמר – החלק העליון הוא בעצם סיכום בקצרה העונה על השאלות אשר כל תת כותרת מספקת וחלק זה בעצם מגיע לפני תתי הכותרות ומהווה מין פתיח למאמר. כל תת כותרת אני בעצם שואל שאלה כלשהי הנוגעת לנושא המאמר, במאמר עצמו אני מנסה לענות על השאלות האלה בהרחבה. בעצם הפתיח למאמר הוא תמצית של המאמר כדי שבמאמר עצמו נוכל להרחיב עוד על הנושא.

אחד החוקים הוא שהמאמר צריך להכיל כמה שיותר פעמים את מילת המפתח שבחרתי ובלי לפגוע באיכות התוכן, הרובוט של גוגל אשר סורק את המאמר שלי יודע להבין את תוכן המאמר לפי שילוב המילים בתוך המאמר והכמות (עוד יכולת המאפשרת לי עוד יותר להתקדם ב seo).

רצוי להוסיף למאמר תמונות או סרטונים הקשורים לנושא המדובר דבר ההופך את המאמר ליותר וויזואלי ונוח להבנה, כל תמונה מכילה תגית תמונה אשר בתוכה נשלב גם כן את מילת המפתח הנבחרת.

כל אלמנט אשר נוסיף למאמר העוזר להבין את תוכן המאמר ועד כמה שהוא נותן מידע לגביי נושא המאמר, זה מקנה לנו נקודות זכות בקידום האורגני seo שלו.

אחרי כתיבת הכותרת הראשית תתי הכותרות והפתיח אני מתחיל לכתוב את המאמר השלם, אני מתחיל מכתיבת התת כותרות הראשונה שהיא בעצם סוג של פרק ראשון של המאמר ומתחיל לכתוב על הנושא בהרחבה, וככה עובד על כל תתי הכותרות. בסיום כתיבת כל תתי הכתורת אני כותב סיכום קצר על המאמר.

 

שלב חמישי – התאמת האתר והוספת תוסף קידום אורגני seo

 

במידה ואתם משתמשים במערכת וורדפרס ישנו תוסף(plugin) אותו ניתן להתקין והוא בעצם מוסיף seo לאתר שלנו. מרגע התקנת התוסף אשר נקרא yoast צריך לחבר את האתר שלנו לגוגל כאשר נקבל קוד מיוחד אשר מוכיח שאנחנו הבעלים של האתר ומחבר אותו למנועי החיפוש של גוגל, אחרי התקנת התוסף ניתן להיכנס לכל עמוד ובתחתיתו יהיה חלק הנותן לי להגדיר את הכותרת (title tag) ואת התיאור (meta description).

אחרי כתיבת המאמר התוסף מראה מה אפשר לשפר במאמר ומה כבר עובד בצורה טובה, ניתן לעקוב אחרי ההנחיות וללכת שלב שלב ובכך לשפר משמעותית את המאמר בצורה הנכונה ביותר לגוגל.

ישנם פעמים שהתוסף יראה לכם שגיאות במאמר אבל במידה ותשנו אותם זה יפגע באיכות התוכן ככה שלפעמים ממומלץ להתעלם מההנחיות ולפעול לפי התחושות שלכם ולהמשיך לפי שמרגיש לכם נכון מבחינת איכות המאמר.

עוד דרך לשיפור הseo היא הוספת תיאור לתמונות, ברגע שאנחנו מוסיפים תיאור לתמונות alt tag זה נותן עוד מידע על תוכן המאמר ועוד דרך לשלב את מילת המפתח במקומות נוספים ובכך להגביר את הופעתה במאמר.

רוב התאמת המאמר שלי נעשית אחרי כתיבתו והתקנת התוסף, מעקב אחרי ההנחיות בעצם נותן את כל הנתונים אשר אני צריך בשביל לשחרר את המאמר בצורה הנכונה ביותר.

 

 

שלב שישי – שיפור מהירות האתר והוספת שיפורים לשיפור הקידום האורגני seo

 

דבר נוסף שגוגל לוקח בחשבון הוא איך האתר מתפקד, אם הוא עובד לאט וחלק מהדברים בו אינם פעילים כמו שצריך דבר זה יפגע באיכות הקריאה של המשתמש ובכך פוגע בדירוג של האתר שלי.

גוגל בעצמו מציע מספר כלים בהם ניתן להשתמש בכדי להבין איך ניתן לשפר את מהירות האתר בצורה האופטימלית והטובה ביותר, כלים אלה הינם בחינם וכולם יכולים להשתמש בהם.

אחד מהכלים נקרא Page speed insight כלי זה מאפשר לי להזין את כתובת האתר שאני רוצה לבדוק ולקבל את הנתונים בצורה מסודרת וברורה החל ממהירות האתר אשר מחושב מ 1-100 במחשב רגיל או במובייל. אין פה שום הצלחה ברגע מעקב וטיפול בכל אחד מהבעיות יקדם אתכם צעד קרוב יותר למיקום גבוה יותר.

התוצאות מוצגות בצורה של רשימה שאחריה ניתן לעבור דבר דבר ולראות כיצד אפשר לשפר את האתר בצורה הטובה ביותר.

ישנם עוד הרבה מאוד אתרים המציעים שירותים דומים אשר ניתן להשתמש בהם, גם כן אני ממליץ למצוא את הכלים שהכי נוחים לכם לעבוד איתם ולעבוד איתם בצורה קבועה, בדרך זה תוכלו לשכפל את התוצאות פעם אחרי פעם להצלחה מתמשכת.

אחרי שיפור מהירות אתר ניתן לעבור לחלק הבא והחשוב ביותר מבחיניתי שהוא מעקב אחרי הנתונים.

 

 

שלב שביעי – מעקב וניתור הנתונים אחרי שיפור ושדרוג הקידום הארוגני seo

 

אולי מבחינתי החלק המעניין ביותר, אחרי כל ההשקעה השינויים הטיפול והעבודה שהשקענו נרצה לראות האם ישנם תוצאות לעבודה הקשה, גם כן בחלק זה גוגל נותן לנו את כל הכלים בכדי לדעת את כל הפרטים אשר אנחנו צריכים והאם אנחנו מתקדמים בצורה נכונה או שאנחנו צריכים לעשות שינויים בהתאם.

רוב הפעמים נצטרך לעשות שינויים בכדי לשפר את המאמר והקידום לצורה האופטימלית והנכונה ביותר. גוגל מאפשר לנו מעקב על ידי מספר כלים אשר בהם ניתן להשתמש בחינם !.

הראשון הוא search console כלי זה מאפשר לי לעקוב אחרי כמות הקליקים כניסות התקדמות ועוד הרבה מאוד דברים על ידי הצגת הנתונים דרך גרפים וטבלאות מפורטות להפליא.

דרך מערכת זו ניתן ללמוד המון דברים על הדרך הטובה ביותר להתקדם, ישנם הרבה מאוד אפשרויות אשר נמצאות בכלי זה, אני מציע להיכנס למערכת לראות ולשחק טיפה עם כל הדברים שם בכדי להכיר אותה יותר טוב.

כלי שני נקרא google analytics אני מאמין שרובכם שמעתם על מערכת זה, מערכת סטטיסטיקות אשר מרכזת בתוכה את כל נתוני האתר כגון כמות כניסות באותו יום, זמן אשר המשתמשים נמצאו באתר, מאיפה נכנסו ועוד ועוד… כמות הנתונים שם עצומה וניתן ללמוד ולעקוב דרכה באופן קבוע איך האתר מתפקד.

זאת היא אולי המערכת שכל בעל אתר חייב וצריך להשתמש בה.

ניתן לחבר את האתר שלנו למערכת בקלות תוך כדי שתילת קוד בתוך המערכת דבר שאינו מסובך לעשות ולהפעיל את האתר דרך המערכת אחרי זה ומשם ניתן להתחיל.

ישנם מלא מערכות ואתרים אשר מספקים לנו המון מידע ונתונים לגבי האתר שלנו חלקם יותר רלוונטים בשבילי וחלקם פחות, אתם צריכים להחליט ולהבין איזה מערכת מתאימה ונוחה לכם ביותר.

 

לסיכום

 

עולם הקידום הוא עולם מורכב מאוד, מעקב אחרי נקודות אלה יקדם אתכם כמה צעדים קדימה למאמר מצליח.
אני מקווה שמאמר זה יעזור לכם לקדם את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר.

אחרי שעברנו על כל שבעת החלקים ודרכם אתם יכולים להזניק את המאמר שלכם קדימה בדירוג.

הדרך הטובה ביותר להצליח היא לכתוב הרבה מאמרים כי לא תמיד הדברים יתקדמו איך שרצינו במאמר אחד ודווקא במאמר אחר הם יקבלו תאוצה שונה מהמצופה ויתקדמו למקום גבוה יותר ממה שחשבנו בהתחלה.

במידה ואהבתם את המאמר אנא שתפו או המליצו עלינו :).

 

אנחנו בגיינגאפ מציעים שירותי בניית אתרים מתקדמים לעסקים קטנים וגדולים כולל פיתוח מערכות מתקדמות הכוללים מכלול הדברים הקשורים לבניית ותחזוקת אתרים, משרתים עיצוב הקמת האתר ותחזוקה שוטפת.

ניתן לפנות אלינו בכל שאלה ובקשה במייל או בטלפון

PROUDLY POWERED BY GainGap